Menu główne:
Doskonalenie kompetencji zawodowych w profesjonalnie zarządzanej organizacji SPIS TREŚCI
NOWE KONCEPCJE ZARZĄDZANIA LUDŹMI SPIS TREŚCI RECENZJE
ODDZIAŁYWANIE NA PERSONEL SŁUŻB MUNDUROWYCH SPIS TREŚCI
Autorzy: Bolesław Rafał Kuc, Zbigniew Ścibiorek, Joanna Moczydłowska, Andrzej Letkiewicz, Rok wydania 2014
Dokonujące się w Polsce w ostatnich kilkunastu latach zmiany w sektorze publicznym, wdrażane są, podobnie jak w innych krajach, poprzez dwa zazębiające się procesy: dążenie do sprawniejszego zaspokajania potrzeb zbiorowych oraz do większej demokratyzacji tego sektora. Celem naszego opracowania jest wykazanie, że ogólne zasady teorii organizacji i zarządzania mają zastosowanie w służbach mundurowych. Choć są te organizacje silnie zhierarchizowane, w zarządzaniu i dowodzeniu dominują bezokoliczniki, to w owych dziewięciu służbach są ludzie i to niezależnie, jakim mianem się ich określa. W ludziach tych drzemią pokłady aktywności, innowacyjności i kreatywności. Rzecz jednak w tym, aby dotrzeć do nich i ten "zamrożony" kapitał intelektualny uruchomić. KSIĘGARNIA
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI SPIS TREŚCI
Autor: Joanna Moczydłowska Rok wydania 2010
ADAPTACYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW W DOBIE KRYZYSU GOSPODARCZEGO
Autrorzy: Magdalena K. Gąsowska, Joanna M.Moczydłowska (red.) Rok wydania 2010
Obiektywne procesy wzrostu dynamiki otoczenia sprawiają, iż w naukach ekonomicznych coraz więcej miejsca poświęca się właśnie kwestiom adaptacyjności organizacji. Ostatnio szczególnie jaskrawym przejawem zmian w otoczeniu stał się kryzys gospodarczy i jego wielowymiarowe konsekwencje dla funkcjonowania gospodarek narodowych i przedsiębiorstw. W tym kontekście temat publikacji, jak i jej podstawowy cel, określony we wstępie jako wyjście naprzeciw zapotrzebowaniu teorii i praktyki w zakresie dostarczenia skutecznych narzędzi przeciwdziałających skutkom kryzysu gospodarczego, należy ocenić jednoznacznie pozytywnie.
ZACHOWANIA ORGANIZACYJNE. PODRĘCZNIK AKADEMICKI- SPIS TREŚCI
Autorzy: Bolesław R. Kuc Joanna M. Moczydłowska Rok wydania 2009
Autorzy rozpoczynają swoje analizy od problematyki psychologicznej dotyczącej jednostki w organizacji. Podejmują ważne zagadnienia związane z osobowością człowieka, sferą jego emocji i motywacji. Ciekawie prezentują zagadnienia związane z procesem podejmowania decyzji. Następnie – głównie w oparciu o wiedzę socjologiczną i dorobek psychologii społecznej – rozważają determinanty zachowań w grupie w kontekście tak istotnych problemów, jak mechanizmy dynamiki grupowej, konflikt, komunikacja interpersonalna oraz reakcje na zmiany. Opracowanie zamyka przejście na poziom całej organizacji: struktur, celów, sposobu sprawowania władzy, kultury organizacyjnej, kontekstu etycznego zachowań organizacyjnych. KSIĘGARNIA
INNOWACYJNE METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA W PRZEDSIĘBIORSTWIE
Jan Komorowski, Joanna M. Moczydłowska (red.) Rok wydania 2009
Problematyka innowacji od wielu lat stanowi atrakcyjny obszar badań naukowych i zainteresowań przedstawicieli nauk o zarządzaniu. Pionierskie prace o innowacyjności, w nurcie zapoczątkowanym przez J.A. Schumpetera, koncentrowały się wokół podstawowych relacji czynników wytwórczych, kreowania nowych produktów i zagadnień rozwoju naukowo-technicznego. Obecnie innowacje rozpatruje się bardzo szeroko obejmując tym pojęciem nowatorskie zmiany także w instrumentach i sposobach zarządzania przedsiębiorstwem. W polskich przedsiębiorstwach jest to wiedza często deficytowa i wielce pożądana. Innowacje traktujemy tu jako czynnik dynamizujący procesy rozwojowe w przedsiębiorstwie, przynoszący efekty mnożnikowe we wszystkich obszarach nakładów i efektów, jako nośniki nowoczesności, aktywizacji zespołów. To właśnie innowacyjne metody i techniki zarządzania ograniczają zjawisko alienacji, podnoszą jakość stosunków interpersonalnych w przedsiębiorstwie i kulturę organizacji, przybliżają nas do przyszłości.
ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI ZAWODOWYMI A MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW SPIS TREŚCI PEŁNA WERSJA KSIĄŻKI DO POBRANIA PDF
Autor: Joanna M. Moczydłowska. Rok wydania: 2008
Celem pracy jest: 1. Krytyczna analiza teorii kompetencji i zarządzania kompetencjami prowadząca do rozstrzygnięcia dylematów i sprzeczności definicyjnych oraz terminologicznych. Ustalenie relacji problematyki kompetencji do teorii kapitału ludzkiego, kapitału intelektualnego, zarządzania wiedzą oraz zarządzania talentami. Synteza i porządkowanie dorobku nauk o zarządzaniu w zakresie zarządzania kompetencjami i kompetencyjnych systemów motywowania. 2. Próba stworzenia modelu kompetencyjnego systemu motywowania syntetyzującego teorie motywowania, w tym zintegrowany model motywacji. Opracowanie autorskiego modelu kompetencyjnego systemu motywowania uwzględniającego wzajemne oddziaływanie kompetencji pracowników i strategii organizacji. 3. Konfrontacja teorii z praktyką - analiza uwarunkowań, przebiegu i skutków wykorzystania metod właściwych dla zarządzania kompetencjami w praktyce zarządzania zasobami ludzkimi wybranych przedsiębiorstw (studium przypadków). Diagnoza mocnych i słabych stron systemów ZKZ w badanych organizacjach, analiza porównawcza. KSIĘGARNIA
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ
Autorzy: Moczydłowska Joanna, Pacewicz Izabela Rok wydania 2007
Głównym adresatem niniejszej publikacji jako podręcznika są studenci szkół wyższych, nauczyciele przedmiotu "przedsiębiorczość" i ci, którzy dopiero zamierzają w sposób profesjonalny prowadzić działalność gospodarczą. Społeczność wymienionych grup winna zrozumieć istotę przedsiębiorczości wszechstronnie. Sposób prezentacji idei związanych z przedsiębiorczością w oparciu o poprawność naukową, wartościowe i syntetyczne wywody oraz jasny, zrozumiały i przekonujący język to cenne walory publikacji świadczące o jej przydatności dla potrzeb dydaktycznych. zwiń opis. KSIĘGARNIA
ZACHOWANIA ORGANIZACYJNE W NOWOCZESNYM PRZEDSIĘBIORSTWIE SPIS TREŚCI
Autor: Joanna M. Moczydłowska Rok wydania 2006
Od zarania dziejów człowiekowi towarzyszy instynkt kooperacji i potrzeba organizacji działań zespołowych. Procesy te uległy szczególnemu nasileniu w ciągu ostatnich dziesięcioleci. Można wręcz zaryzykować twierdzenie, że świat współczesny stał się "światem organizacji". Stąd niesłabnące zainteresowanie naukowców i praktyków - członków różnych organizacji - problematyką zachowań organizacyjnych. A jest to problematyka złożona i wybitnie interdyscyplinarna. Każdy, kto podejmuje wysiłek zmierzenia się z różnorodnymi uwarunkowaniami i przejawami zachowań ludzi w organizacjach i organizacji względem siebie, stoi przed koniecznością przekraczania granic wyznaczonych przez jedną konkretną dziedzinę czy dyscyplinę naukową.
PSYCHOLOGIA HANDLU SPIS TREŚCI
Autor: Joanna Moczydłowska Rok wydania 2004
„Psychologia handlu" ma na celu przybliżenie studentom kierunku Zarządzanie i Marketing oraz praktykom marketingu różnorodnych psychologicznych uwarunkowań działalności handlowej z punktu widzenia obu stron tego procesu: klienta i przedsiębiorstwa (firmy, organizacji). Publikacja ta w żadnym wypadku nie może być traktowany jako instruktaż uczący manipulowania klientami. Wiele miejsca poświęcono tu na omówienie etycznych aspektów wykorzystywania wiedzy psychologicznej w praktyce marketingowej.
PROFILAKTYKA W SZKOLE DLA MŁODZIEŻY NIEDOSTOSOWANEJ SPOŁECZNIE
Autorzy: Joanna Moczydłowska,Izabela Pełszyńska. Rok wydania 2004
Książka poświęcona resocjalizacji uczniów w szkole. Szczególnie podejmuje problematykę agresji, uzależnień, przynależności do subkultur i sekt religijnych. Celem tego opracowania jest dostarczenie pracownikom pedagogicznym szkół i placówek źródła praktycznych wskazówek, w jaki sposób diagnozować problemy, jak pracować z młodzieżą, by oferta zajęć była dla niej interesująca i jednocześnie spełniała podstawowe kryteria skuteczności, czyli prowadziła do zmniejszania skali zachowań nieakceptowanych społecznie.